ACT-traject

Hoe zou het voor jou zijn als jij:

  • Je gedachten minder serieus zou nemen;
  • Je minder druk maakt over de verwachtingen en meningen van anderen;
  • Met een mildere blik naar jezelf zou kunnen kijken;
  • Niet meer alles perfect zou hoeven doen;
  • Beter in staat zou zijn om te kijken naar wat je echt belangrijk vindt, omdat je minder last hebt van emoties als angst of schuldgevoel;

Bevrijdend?

Dan is een ACT-traject zeker iets voor jou! Hierin krijg je namelijk alle tools die je gaan helpen om  flexibeler en meer ontspannen in het leven te staan.

Bijvoorbeeld geschikt wanneer je:

  • Last hebt van angsten en onzekerheden;
  • Veel piekert;
  • Vaak negatief over jezelf of anderen denkt;
  • Bang bent om fouten te maken;
  • Stress krijgt als dingen anders lopen dan verwacht of gepland;
  • Pijn voelt vanuit nare ervaringen;
  • Altijd druk bent om het iedereen naar de zin te maken;
  • Graag weer wil voelen wat er toe doet in je leven;
  • Concrete stappen wil leren zetten om je leven meer naar tevredenheid in te richten;
  • Wel weet wat je hiervoor moet doen maar het in de praktijk steeds niet durft;
  • Beter met tegenslagen om wil leren gaan;
  • Je simpelweg vrijer en blijer wil voelen in je dagelijks leven.

Een traject duurt gemiddeld 6 sessies en de frequentie van de afspraken bepalen we zelf en kan per fase verschillen.

Een sessie duurt 60 minuten en kost 75,-

In overleg met een werkgever kan (een deel van) het traject vergoed worden vanuit bijvoorbeeld een coachingsbudget, een persoonlijk ontwikkelingsbudget, Wet verbetering poortwachter of de Arbeidsomstandighedenwet.

Ook beginnen sommige ziektekostenverzekeraars ACT-trajecten te vergoeden.

Kijk voor meer informatie over ACT bij Begeleidingsvormen.

 

“Ik zat erg vast in mijn angst en stond daardoor stil. Ik heb geleerd om ruimte te maken voor mijn angsten maar om ze niet alles te laten bepalen. Ik ben liever voor mezelf geworden en doe weer veel meer de dingen die ik leuk vind!”

“Ik vond het moeilijk om mijn eigen behoeften serieus te nemen en stond alleen maar altijd voor anderen klaar. Ik heb geleerd ook aandacht te besteden aan mezelf en heb daardoor meer energie en kan meer genieten van dingen.”

“Heel fijne, praktische oefeningen hebben mij veel meer inzicht gegeven in wat ik deed om alles goed te doen en waarom dat niet werkte. Ik voelde me altijd begrepen en gehoord en durfde daardoor ook de dingen te zeggen waar ik me eigenlijk voor schaamde. Dat luchtte heel erg op.”